PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 1 „STOKROTKA” ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM
PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 1 „STOKROTKA”
ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM
Rok szkolny 2025/2026
,,Nie pytaj, co środowisko może zrobić dla Ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla środowiska”
Cele główne:
- Integracja przedszkola ze środowiskiem lokalnym.
- Promowanie osiągnięć przedszkola, jego wychowanków i nauczycieli.
- Włączanie rodziców w życie przedszkola.
- Kształtowanie poczucia własnej wartości dziecka jako członka społeczności lokalnej i regionalnej.
Sposoby realizacji
|
Lp. |
Podmiot |
Termin |
Osoba odpowiedzialna |
|
|
|
Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym
|
według potrzeb |
dyrektor, nauczyciele |
|
|
|
Władze lokalne
Promocja przedszkola na stronach Urzędu Miasta. |
według potrzeb |
dyrektor, nauczyciele |
|
|
|
Powiatowa Komenda Policji w Mrągowie.
|
według potrzeb |
dyrektor, nauczyciele |
|
|
|
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Mrągowie
|
według potrzeb |
dyrektor, nauczyciele |
|
|
|
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Mrągowie
|
według potrzeb |
dyrektor, nauczyciele |
|
|
|
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna
|
według potrzeb |
dyrektor, nauczyciele |
|
|
|
Miejska Biblioteka Publiczna
|
według potrzeb |
dyrektor, nauczyciele |
|
|
|
Mrągowskie Centrum Kultury
|
według potrzeb |
dyrektor, nauczyciele |
|
|
|
Państwowa Szkoła Muzyczna I st.
|
według potrzeb |
dyrektor, nauczyciele, |
|
|
|
Szkoła Podstawowa Nr 4 im. G. Roweckiego w Mrągowie
|
według potrzeb |
dyrektor, nauczyciele, dzieci z gr. VI i VII |
|
|
|
Muzeum w Mrągowie
|
według potrzeb |
dyrektor, nauczyciele |
|
|
|
Nadleśnictwo Mrągowo- Lasy Państwowe
|
według potrzeb |
dyrektor, nauczyciele |
|
|
|
Zakłady pracy
|
według potrzeb |
dyrektor, nauczyciele |
|
|
|
Schronisko dla zwierząt
|
według potrzeb |
dyrektor, nauczyciele |
|
|
|
Media lokalne
|
według potrzeb |
dyrektor, nauczyciele |
|
Przewidywane efekty:
- poszerzenie wiedzy dzieci z zakresu poruszanych tematów zdrowia, bezpieczeństwa, środowiska przyrodniczego, regionalnego i lokalnego,
- nabycie szacunku dla pracy innego człowieka,
- poszanowanie godności człowieka,
- wzbogacenie zainteresowania czytelnictwem,
- wyrabianie nawyku obcowania z kulturą,
- nabycie umiejętności poprawnego zachowania się w instytucjach i na imprezach kulturalnych,
- uwrażliwienie na potrzeby otoczenia – bezinteresowna pomoc innym, empatia.
Opracowała: Justyna Godlewska