|
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12
13.
|
Adaptacja dziecka w przedszkolu
- realizacja programu adaptacyjnego
Organizacja spotkań z rodzicami
- zapoznanie rodziców z dokumentacją przedszkola: statutem przedszkola, regulaminem przedszkola, programem wychowania przedszkolnego, podstawą programową, Koncepcją przedszkola na lata 2023/2024- 2025/2026; planem pracy przedszkola na rok szkolny 2025/2026 ;
- zapoznanie rodziców z procedurami dotyczącymi bezpieczeństwa dzieci podczas ich pobytu w przedszkolu (Procedurą przyprowadzania i odbierania dziecka z przedszkola, Regulaminem korzystania z placu zabaw w przedszkolu);
- zapoznanie rodziców z harmonogramem uroczystości przedszkolnych i grupowych, rocznym planem współpracy z rodzicami, pomocą psychologiczno- pedagogiczną w przedszkolu;
- zapoznanie rodziców z dokumentacją grupy: ramowym rytmem dnia w przedszkolu, programami realizowanymi w grupie; zajęciami dodatkowymi;
- przedstawienie rodzicom/opiekunom
Programu ekologicznego „Każdy przedszkolak mały i duży dba o przyrodę i przyrodzie służy”, Programu regionalno-patriotycznego „Mały przedszkolak , wielki patriota” oraz programów realizowanych w grupie
Poznanie środowiska wychowawczego każdego dziecka oraz jego ogólnego rozwoju celem jednokierunkowości oddziaływań domu i przedszkola
- ankieta informacyjna o dziecku;
- obserwacja dzieci;
- diagnoza dzieci
- informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej
- prowadzenie rozmów z rodzicami na temat dziecka – uwagi, wnioski z obserwacji, wymiana informacji.
- współdziałanie w procesie opiekuńczo- wychowawczo- dydaktycznym z domem rodzinnym (ujednolicanie oddziaływań wychowawczych).
Rozbudzanie świadomości pedagogicznej rodziców
- udostępnienie literatury;
- porady i wskazówki praktyczne na tablicy dla rodziców;
- zachęcanie rodziców do czytania artykułów znajdujących się na stronie internetowej przedszkola;
- zamieszczenie na tablicach grupowych treści programowych
Poszukiwanie efektywnych sposobów komunikacji z rodziną
- zapraszanie rodziców na dni adaptacyjne
- zapraszanie rodziców na zajęcia otwarte z wykorzystaniem różnych metod
- włączanie rodziców do organizacji imprez kalendarzowych, przedszkolnych, wycieczek;
- angażowanie rodziców w pracę na rzecz przedszkola i poszczególnych grup.
Organizowanie Pomocy Psychologiczno -Pedagogicznej
- współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną;
- konsultacje z nauczycielem – informowanie rodziców o możliwości korzystania z usług Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej;
- włączenie rodziców do terapeutycznej pomocy dzieciom;
- prowadzenie przez specjalistę zajęć z psychologiem, rewalidacyjnych, logopedycznych i korekcyjno –kompensacyjnych, treningu umiejętności społecznych, terapii ręki, integracji sensorycznej;
- umożliwienie rodzicom udziału w zajęciach wspomagających rozwój dziecka;
- spotkania z rodzicami dzieci uczęszczającymi na zajęcia z psychologiem, rewalidacyjne, logopedyczne, terapeutyczne;
- współdziałanie nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dzieci .
Podejmowanie wspólnych działań kształtujących szacunek do każdego człowieka, jego godności osobistej, tolerancję dla inności, sprawiedliwość oraz inne uniwersalne wartości
- wdrażanie do podporządkowywania się ustalonym normom postępowania w grupie rówieśniczej;
- wyrabianie nawyków kulturalnych, prawidłowego zachowania się w stosunku do dorosłych i rówieśników.
Promowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia w zakresie:
- czynności samoobsługowych;
- zdrowego odżywiania;
- dbania o porządek w najbliższym otoczeniu;
- bezpieczeństwa.
Czuwanie nad bezpieczeństwem dzieci, przestrzeganie przepisów bhp, i p.poż. oraz przepisów ruchu drogowego
- kontrolowanie zabawek i sprzętu pod kątem bezpiecznej zabawy;
- organizowanie zajęć i zabaw dzieci z zachowaniem bezpieczeństwa w Sali, ogrodzie przedszkolnym, pobliskim parku
- wprowadzanie elementów wychowania komunikacyjnego.
Rozwijanie i wspieranie zainteresowań i uzdolnień dzieci
- umożliwienie dzieciom swobodnego wyboru aktywności słowno-teatralnej, plastyczno-technicznej, tanecznej, muzycznej i zabawowej;
- realizacja programów autorskich
- kontynuacja akcji „Cała Polska czyta dzieciom” – zaproszenie gości do przedszkola, rodziców;
- organizowanie konkursów plastyczno- technicznych z udziałem rodziców.
Organizacja cyklicznych uroczystości, które są tradycją przedszkola (według kalendarza uroczystości przedszkolnych);
Współudział rodziców w pracach na rzecz przedszkola i środowiska lokalnego
1)zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola:
- pomoc w zorganizowaniu strojów na uroczystości,
- spotkaniu w grupie z rodzicami
- gromadzenie okazów do kącika przyrodniczego
- pomoc przy organizacji Festyny rodzinnego
2)zaangażowanie rodziców w prace na środowisko lokalnego:
- udział w akcjach charytatywnych
- udział w akcjach wolontariatu
- pozyskiwanie sponsorów
- organizacja wycieczek
Kształtowanie świadomości ekologicznej rodziców
- zbiórka karmy dla zwierząt,
- promowanie zachowań ekologicznych poprzez:
- ulotki,
- informacje na stronie internetowej przedszkola,
- artykuły,
- konkursy,
|
VIII 2025
IX 2025
Według potrzeb
Cały rok
Według potrzeb
Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok
Według kalendarza imprez
|
nauczyciele grup I, II
dyrektor, nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
Poradnia Psychologi-czno- Pedagogi-czna, dyrektor, nauczyciele, logopeda, specjalista
nauczyciele rodzice
nauczyciele,rodzice, dyrektor
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
|